نکاتی درباره نوشتن خلاصه مقالات :

ساختار خلاصه

خلاصه به شکل پاراگراف نوشته می شود و عموماً شامل عناوین فرعی نمی شود. مقدمه برای شناسایی واضح مقاله، موضوع، سوال یا هدف مقاله و پایان نامه یا یافته های آن مهم است. پاراگراف‌های اصلی خلاصه‌ای از یک مقاله استدلالی توضیح می‌دهند که استدلال‌ها و شواهد چگونه از این تز حمایت می‌کنند. متناوباً، پاراگراف‌های اصلی خلاصه مقاله تجربی ممکن است روش‌ها و یافته‌ها را توضیح دهند و با پیش‌بینی‌ها ارتباط برقرار کنند. نتیجه گیری اهمیت استدلال یا پیامدهای یافته ها را توضیح می دهد. این ساختار تضمین می کند که خلاصه شما متمرکز و واضح است.روانشناسی و روان درمانی

اساتید اغلب فهرستی از موضوعات مورد نیاز را به شما می دهند تا در خلاصه خود بگنجانید و/یا توضیح می دهند که چگونه می خواهند خلاصه خود را سازماندهی کنید. مطمئن شوید که برگه تکلیف را با دقت مطالعه کرده اید و طرح های نمونه زیر را مطابق با آن تطبیق دهید.

نوشتن خلاصه

یکی از چالش‌های مهم در نوشتن خلاصه مقاله، تصمیم‌گیری درباره اینکه چه اطلاعات یا نمونه‌هایی از مقاله گنجانده شود، است. به یاد داشته باشید که خلاصه مقالات بسیار کوتاهتر از خود مقاله هستند. شما فضای لازم برای توضیح هر نکته ای را که نویسنده بیان می کند ندارید. درعوض، باید نکات اصلی نویسنده را توضیح دهید و چند مثال عالی بیابید که این نکات را نشان می دهد.اپلیکیشن های تغییر صدا (برای اندروید)

همچنین باید در نظر داشته باشید که خلاصه مقالات باید به زبان خودتان نوشته شوند. نوشته‌های علمی می‌توانند از اصطلاحات پیچیده برای توضیح ایده‌های پیچیده استفاده کنند، که درک و خلاصه کردن صحیح آن را دشوار می‌کند. در مواجهه با متن دشوار، بسیاری از دانش‌آموزان تمایل دارند از نقل قول‌های مستقیم استفاده کنند و در وقت و انرژی مورد نیاز برای درک و بازنویسی آن صرفه‌جویی کنند. با این حال، یک خلاصه از شما می‌خواهد که ایده‌های اصلی ارائه شده در یک متن را خلاصه کنید، که به معنای «به‌طور خلاصه یا مختصر» (فرهنگ انگلیسی آکسفورد) است. اختصار باید از زبان شما باشد، به قول خودتان، که نشان می دهد مقاله را درک می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد