مثال برای بهبود خودآگاهی :

من به عنوان یک روانشناس، همیشه با مراجعان کار می کنم تا خودآگاهی را در بسیاری از زمینه های زندگی افزایش دهم. در اینجا 10 تکنیک و استراتژی مورد علاقه من برای خودآگاهی بیشتر آورده شده است.مجله آموزشی و فنی

1. در ذهن خود مدیتیشن کنید

احتمالاً در مورد مراقبه ذهن آگاهی شنیده اید. این تمرین ساده ای است که توجه خود را بر نفس خود یا برخی حس های فیزیکی دیگر متمرکز کنید. سپس، اگر متوجه شدید که ذهن خود به سمت افکار دیگر سرگردان است، به آرامی توجه خود را به نقطه تمرکز خود برگردانید.

در حالی که نشان داده شده است که مدیتیشن ذهن آگاهی برای همه چیز از کاهش وزن گرفته تا کاهش افسردگی مفید است، اما در واقع می تواند راهی قدرتمند برای افزایش سطح خودآگاهی شما باشد.

به طور خاص، مدیتیشن تمرکز حواس یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه عملکرد افکار و احساسات است. هنگامی که شما تماشا و مشاهده افکار ما را بدون دلبستگی به آنها یا فکر کردن در مورد آنها تمرین می کنید، شروع به درونی کردن یک ایده قدرتمند می کنید:

تو افکار خودت نیستی

اغلب اوقات ما فاقد خودآگاهی هستیم زیرا در واقع بیش از حد فکر می کنیم - بیش از حد فکر می کنیم. ما به راحتی در افکارمان گم می شویم، با این فرض که آنها درست هستند یا ارزش درگیر شدن با آنها را دارند، صرفاً به این دلیل که ذهن ما تصمیم گرفت آنها را به سمت ما پرتاب کند.دوام بیشتر لب تاب قدیمیتان

یک تمرین منظم ذهن آگاهی چشمان شما را به نحوه عملکرد ذهن متفکر باز می کند و چقدر بیشتر از محتوای صرف افکار شما برای شما وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد